Que el Trapezi és un festival consolidat a la ciutat és evident. I que els carres, places i teatre han estat poca cosa pels espectacles, també. La XIII Fira del Circ de Catalunya va tancar portes aquest diumenge a cinc dies d'activitat frenètica amb un balanç airosament positiu. Circ, teatre i música a càrrec de 51 companyies provinents de Catalunya, França, Bèlgica, Cambodja, Finlàndia i Holanda.
Sota la batuta del Centre d'Arts Escèniques de Reus (CAER), van aterrar a la capital del Baix Camp 138 espectacles de 51 companyies diferents repartits en 5 dies i per tot el nucli antic de la ciutat, a més dels teatres de la ciutat. Algunes actuacions han agradat més que d'altres, però el denominador comú del certamen ha estat l'aglomeració de grans i petits -i mitjans-. I és que el principal punt a favor que té el Trapezi és el ventall de números que l'espectador té a qualsevol hora del dia, amb especial atenció a les jornades de cap de setmana. Qui també ha acompanyat ha estat el sol, present i amb nota, que va animar els indecisos a sortir al carrer.
A grans trets, la primera novetat de la fira va caure en l'espectacle inicial, i que va diferir de l'espectacularitat d'altres edicions. Els honors van ser pel músic Pascal Comelade i la seva banda, La Bel Canto Orquestra, que van interpretar la nit del dimecres algunes de les peces més conegudes del músic rossellonès, una música "que no és de circ sinó que fa circ", va precisar Manel Trias, director escènic de la proposta. Un espectacle sota el títol 'Concert en clau de risc' . Al seu costat els artistes van executar unes acrobàcies netes i refinades, propi d'una obra fina i sigil·losa, que van estusiasmar als presents a la plaça del Mercadal. Comelade va tallar la cinta i el Trapezi va començar a caminar.
Del total de 138 actuacions, la majoria van ser a l'aire lliure i gratuïts, però els que s'ho volien mirar amb més calma i plaça per seure assegurada, el Teatre Fortuny i el Teatre Bartrina van acollir espectacles amb 10 euros de preu d'entrada. "Pagant, Sant Pere canta" que dirien alguns, tot i així, el teatre no va acabar deconvèncer als visitants. Qui més se'n va ressentir va ser el Teatre Fortuny que, tant l'aposta de Cridacompany com On the edge, no va acabar de quallar per la mala adeqüació de l'espai a l'escenari.
La revelació
L'altra cara de la moneda la protagonitza la companyia francesa Aïtal. Es va presentar a la ciutat amb un petit circ a les esquenes al Parc Sant Jordi, però amb un espectacle de gran envergadura i proveït d'acròbates d'excelsa precisió.
No tot podia anar sobre rodes. L'acumulació de gent també va fer que molts espectadors no poguessin veure els espectacles desitjats, tot i les grades -insuficients- que es van col·locar a les places de més afluència. L'ajuntament era conscient d'això i per això va disposar un escenari descentralitzat al Mas Isglésias que va tenir un bon èxit de públic. Malgrat tot, va ser insuficient per descongestionar la via pública. En aquest sentit i en la roda de premsa de valoració que es va convocar ahir, la regidora de Cultural, Empar Pont, va assegurar que es posaran a treballar "per inventar alguna alternativa" al problema. Alhora, Jordi Aspa, director artístic del festival, va concretar que "un èxit de públic exagerat pot arribar a ser contraproduent". Gràcies, no hi ha mal que per bé no vingui.
dijous, 21 de maig del 2009
Reus es queda petita pel Trapezi
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada